Vikingen en lawine - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Ellen Reijnen - WaarBenJij.nu Vikingen en lawine - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Ellen Reijnen - WaarBenJij.nu

Vikingen en lawine

Blijf op de hoogte en volg Ellen

10 November 2013 | Oostenrijk, Kaprun

Heee hallo allemaal, een nieuw reisverslag vanuit Kaprun.

Donderdagavond zijn we afgereisd naar Oostenrijk, verzameld op centraal station Utrecht en vanuit daar is de reis begonnen.
Het was een beetje stressie of alle boards er met bagage en al wel in pasten, omdat het een busje voor 9 man is en wij er met 8 gebruik van maakten en niemand een idee had hoe groot de bagageruimte was.
Maar het paste allemaal en in 10 uur met veel stops, weinig slaap, chille/vage muziek en bijblijvende opmerkingen/kreten zijn we naar Kaprun gereden. Hier kwamen we om 07:15 uur aan waar iedereen linea recta zijn bed in is gegaan om nog een beetje slaap te hebben. Want om 14:00 uur begon de opleiding al....

Theorie behandeld die middag/avond, daarna gegeten en toen de kroeg in met de hele groep (19 man, 7 Duitsers & 12 Nederlanders).
De halve liters bier vloeide goed, en de Duitsers weten het spel vikingen te spelen alsof ze het al jaren kennen.

Ontbijt is om 07:00 uur, 07:45 rijden we weg van het huis en om 08:30 uur staan we bovenaan op de gletsjer om te boarden.
Zaterdag regende het de godgansedag in het dal en boven sneeuwde het, omstandigheden waren ronduit kut/koud/wind/zichtloos/overal bulten. Om 14:30 helemaal naar beneden en om 16:30 begint de theorie weer tot het avondeten om 18:30 en daarna weer theorie van 19:30 tot 20:30.
Vandaag weer hetzelfde riedeltje alleen waren de omstandigheden op de gletsjer nu totaal anders; zonnetje, wel koud en goeie pistes.

Ik zou jullie op de hoogte houden als er iets mega spannends was gebeurd. Nou dat is best wel gebeurd, dus bij deze;
Er is lawine op een piste op de gletsjer geweest.. Niet ergens aan de andere kant van de berg of 200 km hoger. Nee nee, gewoon aan de rand van de piste. Komt waarschijnlijk door de nieuwe sneeuw van gister en de vele wind daarbij.
Maar goed, er lag/ligt dus waarschijnlijk wel iemand onder dus we hebben kunnen zien hoe er gezocht werd met honden, stokken etc.
En hoe er twee keer gedacht werd dat ze iets gevonden hadden, sprinten met een groep mensen naar de plek en beginnen als gekken te graven.
Niet echt heel chill dus om mee te maken van zo dicht bij op dag 2..
Morgen horen we denk ik wel meer of er iemand gevonden is of dat er (hopelijk) voor de zekerheid is gezocht.

We hebben twee instructeurs, een Nederlandse en een Oostenrijkse met een mega accent wat echt lastig is om te verstaan, Nederlandse gelukkig wel want die spreekt niet héél goed Duits met veel Nederlandse woorden er tussendoor. Met onze groep van 9 man (4 Duits, 5 NL) hebben we gelukkig de rustig Duits pratende Nederlander de hele week op de piste, dus dat is goed te volgen!

Vrijdag hebben we de theorietoets en zaterdag-zondag de praktijktoetsen. Dus op naar bed zo met een laag tijgerbalsem op de nodige spieren, want spierpijn is helaas groots aanwezig..

Ciaaao! X

• 10 November 2013 - 22:30

Benteuh! :

LEKKER ELLIE! IK VIN HEULEMAAL LEUK!
    i know you can do it !
    dikke smakkerd!

• 13 November 2013 - 19:16

Ro:

Mogen wel meer verslagen komen en foto's!!!
    succes x