Season starts! - Reisverslag uit Uttendorf, Oostenrijk van Ellen Reijnen - WaarBenJij.nu Season starts! - Reisverslag uit Uttendorf, Oostenrijk van Ellen Reijnen - WaarBenJij.nu

Season starts!

Blijf op de hoogte en volg Ellen

21 December 2013 | Oostenrijk, Uttendorf

Zo met een biertje naast me vanuit een cafeetje hier in mijn nieuwe woonplaats, Uttendorf, een nieuw verslag.
Afgelopen donderdag ben ik met papa naar Oostenrijk gereden, waar we om 17:00 uur zijn aangekomen in mijn huis voor de aankomende maanden. 's Avonds hebben we wat gegeten in een restaurant en hij is vrijdagochtend weer naar huis gereden omdat er helaas geen plaats meer was in het huis anders hadden we nog de piste op kunnen gaan of iets.

Ik zit in een huis van de ouders van de eigenaren van mijn skischool. Onder woont dus een stel dat redelijk op leeftijd is en wij wonen boven met nu (nog maar) 4 leraren. Ik deel een kamer met twee Deense meisjes, Line en Anne-Dorte, die echt super aardig zijn. De kamer zelf stelt drie keer niks voor, er staat een tweepersoonsbed en een eenpersoonsbed, een tafel met bank eromheen, een wasbak en een douche in de hoek van de kamer. Ennnn er is geen wifi.. :( Absoluut niet luxe, maar ja best prima want overdag ben je toch niet thuis.

Het skigebied is weißsee/Uttendorf, ligt op ongever 2500 m dus het is best sneeuwvast. Voor lesgeven prima, maar ik zou er zelf nooit heengaan. Ook omdat we elke morgen worden opgehaald en dan 17 km moeten rijden, inclusief 12 haarspelbochten. Mocht je dus een beetje aan de brakke kant zijn, is dat echt niet ideaal..
De skischool is de enige van het gebied en heeft 20 leraren of zo, ik ben tot nu toe de enige snowboardlerares maar als het goed is komt er volgende week nog een jongen bij.

Gisteren ben ik met mijn Deense kamergenootjes naar Zell am See gegaan omdat we nog vrij waren. Het zou volgens de dienstregeling minder dan drie kwartier met de trein zijn. De trein rijdt sowieso echt meeeega langzaam, als het op Nederlands tempo zou gaan dan zou je er binnen een kwartiertje zijn. We hebben er uiteindelijk 1,5 uur over gedaan omdat er tegenliggende treinen moesten passeren en er een ongeluk was gebeurd.. Karma..
We hebben in Zell am See gegeten met 5 vrienden/vriendinenn van mijn kamergenootjes van hun ski-anwärter en zijn daarna uitgegaan met z'n allen. En ik heb ook weer Nederlands kunnen praten want een vriendinnetje van mij, van mijn anwärter, woont ook in Zell am See dus ze was naar die kroeg gekomen. Meeeega gezel!:) En we hadden de laatste trein terug gemist.. Dus we moesten helaas langer blijven en met de taxi terug haha.

Vandaag was mijn eerste werkdag hier, we hebben het kinderland opgebouwd en het gebied een beetje verkend. Maar Line, Anne-Dorte en ik zijn tot nu toe de enige buitenlanders en alle andere praten echt Oostenrijks met een vreselijk accent. Echt niet te verstaan, want ze te nors hier om gewoon Hoog-Duits te praten.. Het is net alsof je als buitenlander de Nederlandse taal goed onder de knie hebt en dan naar Friesland gaat.. Echt vreselijk.
Morgen begint het seizoen hier qua vakantiegangers die gaan komen, krijg morgen ook mijn eerste groepjes. In de morgen (10:00-12:00u) de beginners en 's middags (13:00-15:00u) de gevordende. Pretty exciting dus!

Mijn adres hier is;
Kinostrasse 19
5723 Uttendorf
Austria

En mijn Oostenrijkse nummer is;
+436644905740
Ik heb dat nummer op mijn iPhone met genoeg internet, smsjes en belminuten, ben op dit nummer altijd bereikbaar en met mijn Nederlandse nummer wil ik eigenlijk zo min mogelijk doen anders moet ik twee telefoons gaan gebruiken.. Dus gebruik deze alsjeblieft ipv mijn normale Nederlandse!

Bis bald!!!X

  • 09 Januari 2014 - 19:08

    Gosse:

    Leuk verslag van je pre-ski-activiteiten!
    Heb je verder al iets beleefd of is iedere dag hetzelfde?
    Hoe is het met de sneeuwval in Uttendorf?

    Nog veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 5110

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 Maart 2014

Snowboardles Zell Am See

19 December 2013 - 15 Januari 2014

Ski- en snowboardles geven in Uttendorf

01 Oktober 2013 - 18 November 2013

Mijn eerste reis

07 November 2013 - 17 November 2013

Anwärter Kaprun

Landen bezocht: