Ende der Saison - Reisverslag uit Zell am See, Oostenrijk van Ellen Reijnen - WaarBenJij.nu Ende der Saison - Reisverslag uit Zell am See, Oostenrijk van Ellen Reijnen - WaarBenJij.nu

Ende der Saison

Blijf op de hoogte en volg Ellen

19 Maart 2014 | Oostenrijk, Zell am See

Servus!

Precies 3 maanden geleden vertrok ik naar Oostenrijk, en het einde is al bijna weer in zicht helaas. Niet echt de discipline en tijd gehad om dit blog bij te houden, sorry! In ieder geval genoeg verhalen als ik weer in NL ben dan.

Eerste week van het seizoen in Uttendorf gelijk drie dagen vrij gehad door storm, lees wind 85 km/u of hard. En de week daarna nog twee keer. Welgeteld twee goede dagen, zonder wind, gehad daar. De rest was alleen maar wind wind wind, om helemaal leip van te worden.

Maar times changed, want sinds midden januari woon/werk ik daar al niet meer. Er was geen werk meer voor drie weken, en samen met de Denen werden we gevraagd of we niet even voor die periode naar huis konden. Met het feit dat Line en ik sowieso al bijna elke dag in Zell am See waren, de 17 km omhoog elke dag en dat er niks te doen was in Uttendorf heb ik besloten snowboardwerk te zoeken in Zell. En dat lukte binnen een uurtje ook bij Skischule Zell am See, paar dagen later kon ik intrekken in mijn nieuwe huis, en was Uttendorf verleden tijd. Dat huis was bovenop een bult, goede conditie na twee keer die bult oplopen was gegarandeerd. Godskanonnen wat een stijle bedoeling was dat. Maar ik had een hele etage voor me alleen waar je met vier mensen kon leven + een kingsize bed en een huge badkamer mét een bad, plus het uitzicht wat je had vanaf het balkon maakte de bult wel weer waard om op te lopen. Bovendien was het ook 3 minuten lopen naar bus, trein, supermarkten en de gondel.

Helaas duurde dat niet heel lang, want na een week of 3 werd er door de skischool gezeken dat Collin (mijn freund, die ik hier heb ontmoet) te vaak daar was en niet betaalde. Hij woonde zelf ook nog gewoon in een ander skilerarenhuis, dus voor twee huizen betalen was niet echt een optie. Overlegd met de skischool, en we konden gelijk naar 'Villa Volta' verhuizen. Oftewel het houten huis, dat onmogelijk scheef staat maar wel mega gezellig met de 5 Denen die we daarvoor al kende. Sinds een maand wonen we daar dus, nu alleen zonder Collin want die is de 9e weer richting NL gegaan :(

Verder zijn er in de tussentijd nog wel wat dingen gebeurd, zoals mijn jas die gejat was met oud & nieuw. Met pinpas en skipas erin, leuk om het nieuwe jaar zo te beginnen! De nieuw opgestuurde pinpas was na 2 weken ook alweer kwijt.. Maargoed, wel een van de mooiste oud & nieuw's. Aan het meer met vuurwerk met vrienden en Col, en daarna party in de stad.
- Weer aan de antibiotica door een blaasontsteking in Uttendorf.
- Aangeskied worden vanachter, met de pistenredding + ambulance naar het ziekenhuis en vervolgens daar 3 dagen liggen met een hersenschudding en kneuzing van borst en buik, en 1,5 - 2 weken weer niet werken. Denk je daar vanaf te zijn krijg je vervolgens de verklaring van de man die mijn aanskiede van de politie. Waar hij totaal iets anders in beweerd dan wat er gebeurd is. Zoals dat ik zelf ben gevallen, dat hij daardoor vervolgens in mij is gereden, dat mijn board niet vanzelf uitging (dat kan ook niet bij een snowboard!?), dat het druk was op de piste (het was verdomme 12:15u, iedereen was aan het lunchen) enzovoort enzovoort..
- Vergeten dat pa en ma kwamen begin februari.. Fijn zo'n belletje na genoeg bier in de après ski dat ze in Zell aangekomen zijn. Blijkt wel weer dat dag en datum benul totaal weg is na een aantal maanden Oostenrijk haha. Wel een heel leuk weekend met ze gehad, en genoeg pannenkoekenmeel voor de aankomende 4 maanden ongeveer.
- Weer op ski's staan na 5 jaar, en nog normaal naar beneden komen.
- De dalafdaling rijden die gesloten is, omdat er meer gras dan sneeuw ligt.
- Een 'powernapje' voordat we carnaval zouden vieren in zell, liep ietwat uit.. Alweer geen carnaval gevierd dit jaar.
- Uiteten met mijn station van de skischool, waar ze vervolgens het Jamaicaanse bobsleeteam nadoen. Iedereen lacht zich kapot totdat de bazin van de tent binnenkomt dat er een serieus probleem is dat iemand het heeft gefilmd omdat hij het als racisme zag. OEPS, NEVERMIND.
- Twee keer mascotte geweest, eerste keer was ik Rocky Rabbit. Mijn tweede naam nu is red rabbit. Bedankt Collin van den Hooven.
- En de mooie zaterdagen op de Kitzsteinhorn met veel mensen, oh wat hou ik van de Go Pro als er cliff gesprongen gaat worden.

Donderdag heb ik voor het laatst gewerkt hier, en maandag ben ik afgemeld bij de skischool. Nu nog even héél hard vakantie vieren, aangezien we de liftpas mogen houden en we goedkoop in het huis leven. En dan eind maart waarschijnlijk weer richting Nederland. Sneeuw wordt hier ook steeds meer slush, en per dag verdwijnt er weer meer. Afgelopen week hebben we meer ijsjes dan warme choco o.i.d. gegeten, en meer hempjes/shorts dan skikleren aangehad. Spring is coming here :(

Al met al echt een super mooi seizoen gehad, en blij dat ik verhuisd ben naar Zell am See. Engels en Duitse taal mega op vooruit gegaan, en hoop nieuwe vrienden gemaakt. Nu iets minder dan twee weken nog genieten, und vielleicht bis nächstes Jahr wieder want dit is echt verslavend zo'n seizoen!

Ciao for now!X


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 1430
Totaal aantal bezoekers 5106

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 Maart 2014

Snowboardles Zell Am See

19 December 2013 - 15 Januari 2014

Ski- en snowboardles geven in Uttendorf

01 Oktober 2013 - 18 November 2013

Mijn eerste reis

07 November 2013 - 17 November 2013

Anwärter Kaprun

Landen bezocht: